Komt het u beter uit wanneer wij u bellen voor informatie, advies of een afspraak? Vul dan hier uw gegevens in. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Leveringsakte
Voordat u bij de notaris aan tafel zit voor het tekenen van de leveringsakte, heeft de notaris al veel werk voor u verricht. Hij verzamelt informatie die nodig is voor de levering bij allerlei instanties.
Hij houdt contact met de adviseurs van beide partijen (makelaars, tussenpersonen) en met de bank voor de hypotheek van de koper en het aflossen van de hypotheek van de verkoper. Hij stroomlijnt en waarborgt een goede financiële afwikkeling.
Daarnaast doet hij onderzoek naar de bevoegdheid van koper en verkoper om te kopen en/of verkopen en hij onderzoekt of er eventuele bezwaren zijn die een eigendomsoverdracht in de weg staan. Hij tekent de akte mee en zorgt voor inschrijving in het Kadaster. Pas als hij er zeker van is dat de eigendom naar de koper is overgegaan, boekt hij de gelden uit.