Komt het u beter uit wanneer wij u bellen voor informatie, advies of een afspraak? Vul dan hier uw gegevens in. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Verkopen van een woning
U heeft een koper voor uw woning gevonden? De belangrijkste afspraken tussen u en de koper worden vastgelegd in de (voorlopige) koopovereenkomst. Zowel u als de koper hebben rechten en plichten. Zorg dat u goed op de hoogte bent over wat er in de koopovereenkomst allemaal geregeld kan worden; zo voorkomt u later problemen en financiële schade. Laat u adviseren door Ouwerkerk Notariaat.
Waar moet u rekening mee houden?
- Wie kiest en betaalt de notaris;
- Wie kiest de datum voor de levering van de woning (u moet dan het huis opleveren);
- Hoe beperkt u de schade als de koper het laat afweten;
- Het bedingen van een waarborgsom of bankgarantie;
- Wat zijn uw verplichtingen als verkoper;
- Is het mogelijk eerder betaalde overdrachtsbelasting terug te krijgen;
- Welke informatie moet u als verkoper aan de koper verschaffen.
De levering van de eigendom (leveringsakte) zal plaatsvinden bij de notaris. Uw hypotheekschuld wordt via de notaris afgelost en de hypotheek doorgehaald bij het Kadaster. Bij de levering lopen alle geldstromen via het notariskantoor; een veilige waarborg dat alle betalingen op het juiste moment bij de juiste partij terecht komen.
Misschien is dit ook interessant voor u:
Testament Levenstestament Schenking